Kas ir sociālo tīklu e-komercija?
Janv. 3, 2024
Share
Kas ir sociālo tīklu e-komercija?

57% jeb vairāk nekā puse no pircējiem, kas iepērkas internetā, to dara internacionāli, ja vietējie uzņēmumi nespēj apmierināt to vajadzības. Šie dati parāda, ka, uzņēmuma darbības uzsākšana e-komercijā, var radīt ievērojamas pārmaiņas uzņēmumā, sniedzot iespēju sasniegt klientus ne tikai lokāli, bet visā pasaulē. 

Ir vairākas sociālo tīklu platformas, kurās jau ir iestrādātas pārdošanas funkcijas, ļaujot cilvēkiem, neizejot no aplikācijas, veikt pirkumus. Platformas ar šādu funkciju ir Instagram, Facebook, Pinterest un Tik Tok. Tā ir ātra un vienkārša iepirkšanās pieredze - skatoties ziņu lentes jaunumus ir iespējams atrast produktus, kas patīk, un atliek tikai uzspiests "iegādāties tagad", pievienot produktu iepirkuma grozam un veikt apmaksu - tas viss notiek turpat aplikācijā. Dati liecina, ka apmēram 81% pircēju meklē produktus tieši Instagram un Facebook platformās. Sociālo tīklu e-komercija un iespēja produktus iegādāties ātri, samazina arī iespēju, ka cilvēks par pārdomāt un atcelt iepirkuma grozu.

Apmēram 58% interneta lietotāju, vecumā no 16 līdz 64 gadiem, pirkumus veic internetā veic regulāri. Un vidēji 27% sociālu tīklu lietotāju izvēlas sociālu tīklu platformas, lai iegādātos sev vēlamās preces. Pasaulē ir apmēram 4,7 miljardi sociālo tīklu lietotāji un 47 miljoni jaunu lietotāju pievienojas katru mēnesi. Vidējais laiks, ko cilvēks dienā pavada sociālo tīklu platformās ir vairāk nekā 2 stundas.

Galvenā un lielākā sociālo tīklu e-komercijas izaugsme tiek saistīta ar platformu Tik Tok, kas 2021. gadā piedzīvoja ievērojamu izaugsmi, pārsniedzot 1 miljardu aktīvo platformas lietotāju. 

Share