Last mile delivery - nozīme un izaicinājumi
Sept. 27, 2023
Share
Last mile delivery - nozīme un izaicinājumi

Tālāk apskatīsim, kā norit pēdējās jūdzes piegāde un kādi ir galvenie izaicinājumi ar kuriem var nākties sastapties.

Viss sākas brīdī, kad klients veic pasūtījumu. Pasūtījums automātiski nonāk pasūtījumu sistēmā, kur tas tiek maršrutēts pēdējās jūdzes piegādei, ņemot vērā norādīto informāciju - klienta adrese, pasūtītie produkti un piegādes veids. Pēc tam pasūtījums nonāk noliktavā, kur tas tiek sagatavots izsūtīšanai klientam. Vēlāk pasūtījums tiek noskenēts pirms ievietošanas piegādes transportā. Skenēšana nodrošina arī reāllaika izsekošanu, lai klienti varētu precīzi redzēt, kur atrodas sūtījums. 

Bet, kā jau tas ir teju ar visu, var nākties sastapties ar dažādiem izaicinājumiem. Piemēram, neveiksmīgas piegādes. Tas ir tad, kad piegādes brīdī klients neatrodas norādītajā adresē, lai saņemtu savu sūtījumu. Resursi tiek izšķiesti un līdz ar to pieaug arī piegādes izmaksas. Arī tad, ja piegāde ir novēlota, klienti, visticamāk, sūdzēsies un apsvērs iespēju izvēlēties citus piegādes partnerus. 

Reversā loģistika ir galvenais pēdējās jūdzes piegādes izmaksu veicinātājs. Pasūtīto produktu atgriešanas skaits pieaug. Tas nozīmē to, ka piegādes izmaksas dubultojas, jo jāvec papildus braucieni, lai preci atkal nogādātu atpakaļ noliktavā. 

Kā vēl vienu nozīmīgu izaicinājumu var minēt piegāžu ātrumu un efektivitāti. Piegādes adreses ir daudz un dažādas, līdz ar to klienti var atrasties vairāku kilometru attālumā viens no otra, īpaši ārpus pilsētu teritorijām, kur jānogādā viena vai divas preces. Tas, savukārt, mazina piegāžu efektivitāti. Lai arī, piemēram, pilsētās piegādes vietas var atrasties tuvāk viena otrai, tur piegāžu ietekmējošs faktors ir sastrēgumi vai problemātiska auto novietošana, lai klientam veiksmīgi varētu tikt nodots sūtījums. 

Pēdējās jūdzes piegāde ir viena no dārgākajām piegādes ķēdes daļām, galvenokārt, tāpēc, ka tā nodrošina individuālas piegādes. Pēdējās jūdzes piegādes izmaksu samazināšana ir nozīmīgs mērķis uzņēmumiem, lai spētu gan uzlabot savu rentabilitāti, gan vienlaikus nodrošināt ātru un efektīvu piegādi klientiem. Maršruta optimizācija, reāllaika izsekošana un noliktavu koplietošana ir dažas no lietām, kas var palīdzēt samazināt izmaksas.

Share