Free cookie consent management tool by TermsFeed
Sākumlapa / Blogs / Patērētāju paradumi internetā
Patērētāju paradumi internetā
Sept. 16, 2024
Dalīties

Patērētāju paradumi internetā

Patērētāju paradumi internetā ir kļuvuši par nozīmīgu faktoru gan uzņēmumiem, gan patērētājiem pašiem, domājot par iepirkšanās kultūru. Interneta pieejamība un tehnoloģiju attīstība ir mainījusi ne tikai to, kā cilvēki iepērkas, bet arī to, kā viņi uztver un patērē informāciju, veido attiecības ar zīmoliem un mijiedarbojas ar uzņēmumiem. Šajā rakstā aplūkosim galvenos patērētāju paradumus internetā, analizēsim, kā tie mainās un ko uzņēmumi var darīt, lai pielāgotos šīm pārmaiņām.

1. E-komercijas pieaugums un iepirkšanās no mobilajām ierīcēm

Interneta veikalu straujā izaugsme pēdējo desmit gadu laikā ir būtiski mainījusi patērētāju uzvedību. Pircēji arvien vairāk izmanto internetu, lai meklētu, salīdzinātu un iegādātos dažādas preces un arī pakalpojumus. E-komercija ir kļuvusi par globālu fenomenu, kas ļauj patērētājiem iegādāties preces no dažādām valstīm, pat nepametot mājas.

Mobilās ierīces ir kļuvušas par būtisku šo pārmaiņu sastāvdaļu. Fakts, ka liela daļa pirkumu tiek veikti no viedtālruņiem, nozīmē, ka uzņēmumiem ir jānodrošina lietotājam draudzīgas un mobilajām ierīcēm pielāgotas mājaslapas. Patērētāji sagaida ātru un vienkāršu iepirkšanās procesu, kas iekļauj vieglu navigāciju, ātru lapas ielādi un vienkāršu maksājuma procesu. Uzņēmumi, kas nevar piedāvāt šādu pieredzi, riskē zaudēt klientus, kas ir gatavi izvēlēties konkurentu.

2. Patērētāju uzticība atsauksmēm un vērtējumiem

Patērētāju paradumi internetā norāda, ka klientu sniegtās atsauksmes un vērtējumi spēlē ļoti svarīgu lomu lēmumu pieņemšanas procesā. Lielākā daļa patērētāju pirms pirkuma veikšanas izpēta atsauksmes, lai novērtētu produktu vai pakalpojumu kvalitāti. Šāda veida atziņas, kuras veido citu cilvēku pieredze, ietekmē patērētāju uzticību un palīdz viņiem pieņemt lēmumu.

Šis fakts uzsver nepieciešamību uzņēmumiem ieguldīt ne tikai kvalitatīva produkta vai pakalpojuma izstrādē, bet arī rūpēties par klientu atbalstu un motivācijas radīšanu klientiem šādas atsaukmes sniegt. Pozitīvas atsauksmes var būtiski veicināt pārdošanu, savukārt negatīvas atsauksmes, ja netiek pienācīgi reaģēts uz tām, var sabojāt uzņēmuma iespaidu. Lai mudinātu klientus atstāt atsauksmes, uzņēmumi var, piemēram, piedāvāt atlaides vai lojalitātes programmas.

3. Personalizācijas pieaugums

Vēl viens svarīgs aspekts patērētāju paradumos ir personalizācijas pieprasījums. Mūsdienu patērētāji vēlas, lai uzņēmumi piedāvātu individuāli pielāgotus produktus un pakalpojumus. Personalizēti ieteikumi, balstoties uz iepriekšējiem pirkumiem vai meklēšanas vēsturi, uzlabo klientu pieredzi un palielina iespēju, ka viņi veiks pirkumu.

Personalizācija izpaužas arī reklāmās. Interneta lietotāji izmanto pielāgotu reklāmu parādīšanos, kas atbilst viņu interesēm un vajadzībām. Tas ne tikai veicina klientu piesaisti, bet arī palīdz uzņēmumiem efektīvāk izmantot reklāmas budžetu. Tomēr personalizācija jāveic ļoti apdomīgi, lai netiktu pārkāpti patērētāju privātuma aizsardzības principi.

4. Patērētāju interese par ilgtspējību

Arvien lielāks skaits patērētāju vēlas atbalstīt uzņēmumus, kas demonstrē atbildīgu un ilgtspējīgu praksi. Videi draudzīgi produkti, ilgtspējīgas piegādes metodes un uzņēmumu iesaistīšanās vietēja vai nacionāla, starptautiska mēroga vides aizsardzības aktivitātēs ir kļuvuši par svarīgiem faktoriem, kas ietekmē to, kuru uzņēmumu izvēlēsies klients.

Patērētāji pieprasa ne tikai kvalitatīvus produktus, bet arī vēlas būt pārliecināti, ka šie produkti ir ražoti, neietekmējot vidi un ievērojot godīgas darba prakses principus. Uzņēmumiem, kas investē ilgtspējīgās tehnoloģijās un piedāvā videi draudzīgus risinājumus, ir lielākas izredzes iegūt lojalitāti no patērētājiem, kuri ir apzinīgi savā izvēlē.

5. Sociālo mediju ietekme

Sociālie mediji ir kļuvuši par vienu no galvenajiem informācijas un iedvesmas avotiem pircējiem. Patērētāji bieži izmanto sociālo tīklu vietnes, lai atrastu jaunus produktus, pārbaudītu atsaukmes par zīmolu un sazinātos ar citiem lietotājiem. Instagram, Facebook un TikTok ir platformas, kur patērētāji dalās ar savām iepirkšanās pieredzēm un iespaidiem, kas bieži vien ietekmē citu klietotāju lēmumus.

Uzņēmumiem ir jāpievērš uzmanība sociālajiem medijiem kā mārketinga kanālam, jo tas piedāvā iespēju tieši sazināties ar auditoriju, radīt uzticamību un interesi. Influenceru mārketings ir vēl viens faktors, kas ietekmē patērētāju uzvedību, jo patērētāji uzticas viedokļu līderu ieteikumiem un pieredzei.

6. Norēķini par pirkumu – vienkārši un ātri

Lielākā daļa patērētāju, kas iepērkas tiešsaistē, novērtē ātrumu un vienkāršību. Sarežģīts norēķinu process var novest pie tā, ka patērētājs pamet pirkuma grozu un neizpilda pasūtījumu līdz galam. Tas ir īpaši svarīgi viedtelefonus izmantojošiem pircējiem, kuri sagaida, ka maksājuma process būs vienkāršs un bez aizķeršanās.

Lai novērstu pirkuma groza pamešanu, uzņēmumiem ir jānodrošina, ka maksājuma process ir ērts un intuitīvs. Tas ietver vairākus maksājumu veidus (piemēram, kredītkartes, PayPal, Apple Pay) vien dažu klikšķu attālumā.

7. Bezkontakta piegāde – ērti saņemt jebkurā laikā

Covid-19 pandēmijas laikā patērētāju uzvedība būtiski mainījās, un viens no lielākajiem pieprasījumiem bija bezkontakta piegādes iespējas. Lai gan pandēmijas ierobežojumi ir beigušies, bezkontakta piegāde ir kļuvusi par normu, un daudzi patērētāji turpina izvēlēties šo piegādes metodi.

Pircēji sagaida, ka piegādes būs ne tikai ātras, bet arī ērtas un drošas. Uzņēmumi, kas piedāvā ātru piegādi, piemēram, tajā pašā dienā, saņem lielāku klientu lojalitāti un apmierinātību. Tiek prognozēts, ka pieprasījums pēc ātrām piegādēm turpinās pieaugt, tāpēc uzņēmumiem būs jāmeklē jauni risinājumi, lai apmierinātu šo pieprasījumu.

Piegāde ar kurjeru – ātrs, izdevīgs risinājums sūtījumu nogādāšanai

Kad runa ir par preču saņemšanu, klienti nereti izvēlas tieši piegādi ar kurjeru. Tas nodrošina ātru un ērtu piegādi tieši līdz klienta durvīm, kas ir īpaši svarīgi tiem, kas vēlas ietaupīt laiku vai dzīvo vietās, kur piekļuve pakomātiem vai pastam ir ierobežota.

Kurjerpiegādes piedāvā arī lielāku elastību, jo patērētāji nereti var izvēlēties sev piemērotāko piegādes laiku. Tāpat tā ir īpaši vērtīga iespēja, ja ir nepieciešama preču piegāde pēdējā brīdī. Daudzi uzņēmumi jau piedāvā šo risinājumu, un viens no populārākajiem variantiem, kas īpaši izceļas ar savu ātrumu un efektivitāti, ir QWQER. 

QWQER piedāvā ātru un uzticamu piegādi e-komercijas uzņēmumiem, kas ir piemērota tiem, kas novērtē laiku un kvalitāti. Ar QWQER iespējams veikt piegādi tajā pašā dienā, kas ir lielisks risinājums ne tikai patērētājiem, bet arī uzņēmumiem, kas vēlas uzlabot klientu apkalpošanas pieredzi.

Dalīties