Lidojoši sūtījumi? Dronu piegādes pakalpojums jau ir tagadne. Piemēram, Wallmart, amerikāņu daudznacionāla mazumtirdzniecības korporācija, kas pārvalda hipermārketu un pārtikas preču veikalu ķēdi Amerikas Savienotajās Valstīs ar tās pašas dienas dronu piegādi, jau apkalpo vairāk nekā 4 miljonus klientu. Pirms dažiem gadiem runas par dronu piegādēm vairāk izklausījās pēc zinātniskās fantastikas, bet tagad citiem uzņēmumiem tā ir gluži kā parasta darba diena. No 2021. līdz 2022. gadam ar dronu piegādāto paku skaits pieauga par 80 procentiem, sasniedzot ptuveni 875 000 piegādes visā pasaulē.
Šobrīd straujāko kāpumu un attīstību ir piedzīvojusi mākslīgo intelektu. Vai tas var palīdzēt arī ar piegādes pakalpojumiem? Jā, piemēram, maršrutu izstrāde un piegādes ķēdes automatizācija. AI var palīdzēt atrast īsākos maršrutus, un tas ne tikai ietaupīs laiku un degvielu, bet arī uzlabos vispārējo efektivitāti. Ar AI darbināmi roboti var palīdzēt šķirot iepakojumus un, tādējādi, palielināt apstrādes ātrumu. Arī viņi var kategorizēt iepakojumus pēc dažādiem mērījumiem un optimizēt noliktavas procesus. Turklāt, ar mākslīgo intelektu darbināmi roboti samazinās cilvēcisko kļūdu iespējamību, bet, savukārt, tas rada jautājumus par cilvēku darbaspēku un turpmāko nodarbinātību.
Bez dronu piegādes varam runāt arī par robotu piegādēm, kas parasti notiek pa ietvi vai ielu. Tāpat kā mūsu kaimiņvalsts Igaunija, jau 2017. gadā viņu piegādes roboti pārveidoja piegāžu pasauli. Tagad viņiem ir partnerattiecības ar dažādiem uzņēmumiem, kas piedāvā robotu piegādes. Mēs ticam, ka visā pasaulē ielās redzēsim arvien vairāk robotu. Bet tomēr, redzot robotu, kas brauc pa pilsētu, rodas ļoti futūristiska sajūta. :)
Kas vēl? Pašbraucošie transportlīdzekļi - vēl viena iespēja bezkontakta piegādēm un samazinātām izmaksām kopumā. Bet arī daudz uzlabojumu, kas nepieciešami, lai viss būtu iespējams un drošs. Svarīgi ir ne tikai tehnoloģiju uzlabojumi, bet arī pilsētvides attīstība, pretējā gadījumā, piemēram, roboti nespēs droši un efektīvi pārvietoties no punkta A uz punktu B un C. Tas tikai parāda, ka ne visu var atrisināt tikai ar tehnoloģiju palīdzību.
Paku un sūtījumu apjoms pieaug, un, protams, tas nozīmē, ka piegādes uzņēmumiem ir jāseko līdzi laikam. Tehnoloģijas palīdz un turpinās palīdzēt uzņēmumiem uzlabot savus pakalpojumus, un nākotnē galvenais mērķis būs padarīt procesus efektīvākus, ātrākus un videi draudzīgākus.
Tiekamies nākotnē! :)